söndag 26 juni 2011

Barnintervju från 1940 & smaskig tårta!

I dag var vi bjudna på Lunch i Erikslund,
det är där "bygget "har sin plats.
De som bor där, min äldsta son med sin ljuvliga sambo bjöd på grillat kött, vegetariska biffar och underbar marängtårta.
Färska, nyplockade blåbär tillsammans med jordgubbar och hallongrädde är så gott.

Efter lunchen ägnade vi oss åt att läsa i de gamla tidningarna som vi hittat i väggarna.
Där såg jag en underbar notis.
Barnintervju med Sven Jerring.
Efftersom jag arbetar på en förskola så är just detta väldigt i ropet nu 2011.
Tidningen är från 1940.
Vad mer ska man säga?

Trevlig Söndag/ Pia


2 kommentarer:

  1. Ja, vi tror att vi är "nytänkande" hihi... Underbart, Pia!
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Blir hungrig bara jag ser tårtan! Hoppas att du njuter av din semester Pia, snart ska jag njuta av min!
    Kram

    SvaraRadera

Alltid lika roligt att läsa din åsikt. Tack det värmer!