tisdag 14 juni 2011

Bondromantik!


Bilden  ovan är hämtad från ClipArt
Bä Bä vita lamm har du någon ull?

På vårterminens sista APT var vi hemma hos vår chef.
Där fanns det här söta lammet.

Har ibland haft en önskan om att bli självförsörande.

Tänk att bo på en liten gård och ha egna kor, höns, får och en liten gris.
Så och skörda de grönsaker man behöver.
Hugga sin egen ved, jaga lite älg och rådjur samt fiska i sjön.

Eftersom det finns allergiker i familjen så har det inte varit fullt möjligt.


Nåväl, jag fortsätter väl att handla på Ica och skördar från mitt grönsaksland.
En och annan fisk tar vi ju faktiskt upp ibland och plockar bär i skogen.
Om vi får tillfälle så köper vi gärna lite vilt oxå.
Vi älskar ju att jobba, pyssla och påta så Banne mig,
Jag tror vi hade passat väldigt bra som bönder.

Kram på er/ Pia

1 kommentar:

  1. Härligt! Å vilken trädgård! Det bli något att visa de. Jag har också drömmar om en gård med djur, åkrar och ängar. Men då måste man ha det rätta stället först. kram!

    SvaraRadera

Alltid lika roligt att läsa din åsikt. Tack det värmer!