torsdag 16 juni 2011

Hjärta av glas!

Vissa dagar är inte lika bra som andra dagar.
Idag är det en sån dag, en sämre och trist dag.
Jag vill vara glad och lycklig.
Jag vill skratta och vara bekymmersfri.
Jag vill vara snäll och trevlig.
Jag vill vara god och rättvis.
Men idag...
Det känns plastigt och falskt.

Jag började dagen med gräl och kände hur stora grodor bara hoppade ut ur munnen.
Grodor som sårar och förstör.
Ord som krossar hjärtan av glas.
Jag kämpade på jobbet med att hålla god min.
Jag tänkte konstiga tankar på vägen hem.
Jag hade is i hjärtat och hat i sinnet.
Jag läste kollegans blogg om lycklig mamma och grät.
Jag önskade mig en egen väg att gå alldeles ensam.
Jag tänkte välja en enslig stig mot ingenstans.

Men efter en totalt misslyckad middag, som smakade sot så bytte vi ut den förskräckliga
 fläskfileén mot matjesill och gräddfil.
Vi bestäde att vi skulle relaxa i bastun
och bli goa vänner igen.
Ett varmare hjärta glöder nu kan jag lova.
Skön torsdag/ Pia

3 kommentarer:

  1. Så skönt att du får sluta dagen bättre än den började! Vissa dagar är liksom inte värda namnet... Men du är bäst Pia, glöm inte bort det!
    STOR KRAM!

    SvaraRadera
  2. Ja, jag såg att du inte var på humör ... Tänk att man ser det på varandra när man känt varandra ett tag.
    Så skönt att dagen ordnade upp sig. Hoppas den sköna känslan sitter i, imorgon också. Då är det dessutom FREDAG, Pia! Vi syns då! Många kramar.
    / Maria
    P.S Vad duktig du är att sätta bilder på dina ord!

    SvaraRadera
  3. Jag tror att det är de misslyckade middagarnas dag idag. Vår enda kokplatta lade av mitt i pannkaksstekandet. Men vi lyckades åtminstone steka tillräckligt för att bli nästan mätta. Och imorgon kväll blir vi väl så illa tvungna att köpa pizza...
    Kram!

    SvaraRadera

Alltid lika roligt att läsa din åsikt. Tack det värmer!