lördag 25 juni 2011

Silverputs!

Midsommardagen börjar jag med en god frukost sen får jag lust att putsa silver och städa lådor.
Jag är knäpp men nu när jag är långledig så länns det bra att ta tag i sådant man inte prioriterar i vardagsjäktet.
På bordet ligger en sommarduk med rosor såklart.
Jag tycker om den.

Dessa rosor sitter på mina tårtbestick.
De fick jag när jag var fjorton år av min första pojkväns mamma.
Används alltid vid tårtkalas.
Det har försvunnit några skedar tyvärr.

En kanna med silvertopp fick sig en omgång när jag ändå var i farten.
Vi serverade fördrinken ur den i går.

Här är silvermatskedar från gammelmormor.
Hennes initialer E.N.
Undrar bara varför jag inte har gafflarna och knivarna.
Jag måste ta reda på vart de tagit vägen.


Kaffeskedar finns det i olika modeller.
Det spelar ingen roll, inte så många som använder socker i kaffet numera.
Duken på köksön är bara så underbar.
Engelskt vitbroderi tror jag att det heter.
Just det! Rosor på den med.

Känns som om jag skulle vilja bjuda på galamiddag i kväll.
Kram/Pia
 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Alltid lika roligt att läsa din åsikt. Tack det värmer!