tisdag 5 juli 2011

Dagens ros och turkosa drömmar!


Startade dagen med en god frukost,
Köpte bigaråer utanför IKEA i går.
 Härligt att ta sig tiden med att koka ägg,  gå ut och plocka färska jordgubbar till yougurthen.
Nybryggt gott kaffe till nyttigt fullkornsbröd.
Bra start på dagen.
Dagens Ros går till min Man.
Han är så duktig och jobbar som en slav på "bygget".
Inget verkar vara omöjligt för honom.
Han ger sig på att bygga spiskåpor, att klura ut vinklar och lösningar.
Han kastar sig över motorsågen och ordnar så att jag får precis som jag vill.
Kan inte vara bättre.
Jag ger också en ros till hantverkare av alla de slag.
Vad vore ett nytt fint kök utan el?
Inte mycket,
Tack till elektrikern!


Vi var en snabbis till en nära tätort för att inhandla lite medikamenter och annat starkt.
Sökte förgäves efter turkosa kuddar.
Skam den som ger sig, jag ska hitta det jag söker.
Nu ska jag sjunka ned i soffan med ett glas vitt och så småningom delta i Morden i Midsommer.
Tisdagsmys från Pia

1 kommentar:

  1. Ja, vad gjorde vi utan dessa fantastiska händiga underbara män???!!! Har också en som sliter med mycket, både budgetering, inköp och letande efter hantverkare m.m... ;)
    Kolla in www.indiska.com De får tydligen in jättefina kuddar i turkosblommig v.27. Alltså denna veckan ;) Fanns andra turkosa också.
    Kram!

    SvaraRadera

Alltid lika roligt att läsa din åsikt. Tack det värmer!