lördag 2 juli 2011

Jobb och vila!

Idag plockade jag en stor bukett malvor på väg hem från "bygget"
De är verkligen fina med sina stora kronblad, jag hittade både rosa och vita.
Vi har kommit en bra bit som synes.
Härligt med ljusinsläppet från fönstren och altandörren i köket.

Det här lite annorlunda skåpet köpte jag på loppis när vi var på väg hem från Hälsingland,
 40:-  skulle han ha, men jag prutade ner det till 20:-
Det ska bli ett nyckelskåp, bara jag monterat in några krokar.
En present till min sons käresta.
Det ska hänga i den nya hallen.

Väl hemma efter dagens slit med gips och otrolig hetta lägger jag mig på gräset och spanar in blomsterängen.
Maken har sått den till humlornas fördel.
Jag gillar!


Sist men inte minst så tänder vi de små lyktorna i korallkornellen.
Vi tar oss en kvällsmacka och ett glas vin på uteplatsen, njuter av doften från kaprifolen
 innan det är dax att krypa ner i sängen.
Semeter det är grejer det!
Kram Pia.

1 kommentar:

  1. Ja visst är semester grejer!!!
    Jag å min käresta har haft en underbar dag på Fjäderholmarna idag. Underbar början på semestern...
    Kram

    SvaraRadera

Alltid lika roligt att läsa din åsikt. Tack det värmer!