måndag 25 juli 2011

Mammaliv!


I dag har jag varit mamma i 28 år.
Det är en ganska lång tid.
Att vara mamma är inte alltid det lättaste, man vill hela tiden sitt bästa för sina barn.
Ibland tar man fel beslut, ibland säger man fel saker , ibland blir det helt galet men för det mesta
fungerar mammalivet bra.

Det är annorlunda att vara mamma till små barn, då är det sömnbrist, blöjor sjukdomar gråt och bus men också kärlek,  närhet och behov av annat slag.
Nu när barnen är stora och vuxna är det
 umgänge på helt annan nivå.

Jag saknar ofta tiden när barnen var små, det var så roligt och nästan allt man gjorde var nytt för dem.
Det var uppskattande och spännande, det är ju inte lika kul att tex. baka pepparkakor ensam eller klä midsommarstången utan dem.
Jag har ju turen att få träffa barnen ofta för de bor ju i närheten och vi har en bra relation.
Visst bakar vi pepparkakor tillsammans och vi klär midsommarstången ihop ibland.
Vi har det bra!

Hipp, hipp hurra till min stora pojke på 28-års dagen!
Önskar din Mamma.

2 kommentarer:

  1. Vilken vacker bild Pia! Tänk att du varit mamma i 28 år. Jag har varit mamma i 8 år. Som du säger, olika tjusningar i olika åldrar. Fira sonen ordentligt!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Jättefint!
    Skrattar lite när jag konstaterar att jag varit mamma i 18 år... Victoria 8 år, jag 18 år och du 28 år ;) =) Vad lustigt ;)
    Kram!

    SvaraRadera

Alltid lika roligt att läsa din åsikt. Tack det värmer!