fredag 19 augusti 2011

Spännande dagar!

Här sitter hon, min lyckofe.
Hoppas att hon hjälper mig på söndag då jag ska visa min trädgård för allmänheten.
Känns kul och spännande.
Jag får en känsla av engelsk tradition som visats i tv serier typ, Morden i Midsommer.
Passande för en Knutbybo eller hur?
 Nåväl i morgon ska vi ägna dagen åt finputsning, rensning, styling och annat .
Vädret ska enligt SMHI bli soligt och ca.20 grader varmt.

I morse gick jag ut i morgondiset och daggen för att föreviga några av trädgårdens underverk.
Känslan av att planterat ett frö och sett det växa upp till en stor planta är svår att förmedla, den bör upplevas.

En sparad dahliaknöl står i blom.

Höstanemonens skira blomning är
så vacker och asiatisk tycker jag.

En av makens ettåring som vi köpt på plantskola.
Blommar hela sommaren.

Och här ser man naturens fantaskiska krafter.
En spindel som vävt sitt nät i mina blommor
 för att överleva.
De söta höstastrarna gör sig bra i nätstrumpa.

Jag hoppas allt blir bra på söndag.

Pia

2 kommentarer:

  1. Såklart det blir bra på Söndag! Din trädgård måste vara lite av en meditation efter en sån dag som vi hade idag... ;)
    Ha en underbar helg!
    Kram / Maria

    SvaraRadera
  2. Wow vilket spindelnät! Håller med Maria, lycka till imorgon!
    Kram

    SvaraRadera

Alltid lika roligt att läsa din åsikt. Tack det värmer!