måndag 24 oktober 2011

Äpplet!

Här är det, äpplet som vi delade på igår, maken och jag.
Lobo heter sorten och är väl ett vinteräpple?
Vet inte så noga faktiskt.
När brorsan dog så planterade jag ett träd liksom för att alltid minnas och skapa nytt liv.
Konstigt kan man tycka om man vill.
Men nu blev det så i alla fall.
Den 1/5 2009 planterade vi det
efter alla konstens regler
Nu är det andra året som vi skördat äpplen.
Förra året blev det bara ett och
i år blev det hela tre stycken.
Dom är inte bara goda utan skitsnygga tycker jag.
Äpplet är ju symboliskt på många sätt.
Adam och Eva i lustgården med ormen och äpplet
ni vet. Äpplet symboliserar också hälsa och kunskap
jag gillar äpplen.
Japp det gör jag .

Vi hörs!
Pia

2 kommentarer:

  1. Så vackert, underbart rött! Och visst är det fint att med liv i naturen minnas liv som släckts!
    Och du, sushirestaurang, NICE!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Glöm inte "apple" Iphone, du vet... ;) Skämt å sido...
    Vad fint att plantera ett träd till minnet av din bror! Och vad kul att det gav frukt på en gång också! Jättefint!
    Kram

    SvaraRadera

Alltid lika roligt att läsa din åsikt. Tack det värmer!