måndag 28 november 2011

Dagens ros!

Dagens ros ska jag ge till mig själv. Ja faktiskt.
 Idag tycker jag at jag är värd det, japp det tycker jag.
Nu lever jag ju i ett samhälle där man inte ska rosa sig själv
eller slå sig för bröstet och säga Fan vad bra jag är.
Men som sagt, jag tycker att jag är värd en ros idag.
Varför då då? Kanske ni undrar.
Jo, för att jag har ett gott hjärta, är en snäll mamma,
jag är världens bästa fru till min alldeles egna man,
jag är engagerad på jobbet, jag bryr mig om barnen och mina kollegor.
Jag är en bra kompis och en trevlig syster.
Jag är också en bra dotter.
Så av hela mitt hjärta så ger jag dagens ros till mig själv.

Hoppas att ni ger er själva en ros ibland.
Kram!

Pia Gustafsson

3 kommentarer:

  1. Såklart är du värd dagens ros Pia!
    Kram, kram!

    SvaraRadera
  2. Det är klart att du är värd en ros!!
    Jag håller med om att man bör ge sig själv en ros ibland.
    Det är trist att vi lever i sådant samhälle där inte sådant är accepterat.
    Kramar!

    SvaraRadera

Alltid lika roligt att läsa din åsikt. Tack det värmer!