tisdag 22 november 2011

Kransen!

Jamen så tokig blev den inte.
Jag är ju inget finmotorisk geni precis, nej jag gillar att jobba med lite mer stora saker. Pillergöra är inget för mig.
Fast jag är rätt nöjd ändå med den här lingonriskransen.
Någon grön mossa blev det inte, det var för mörkt där ute i skogen, 
men murgröna, nypon och alkottar får duga.

Lite fusk, fast äkta ändå.
 Jag har köpt färdigtorkade apelsinskivor  på blomsterlandet.
För att få lite mer julkänsla så provade jag Grythyttans skogsglögg.
Lite syrlig med tydliga inslag av lingon och blåbär.
 Passade ju utmärkt till den här sysselsättningen.

Nu ska jag ge mig på kontoret.
 Papper,  papper och åter papper.
Tur det finns pappersåtervinning, här ska det rensas och fixas.
Mer om det en annan gång.


Tisdagskram!
Pia Gustafsson

5 kommentarer:

  1. det blev ju en fin krans,jag tycker att det är roligt att pyssla men lite svårt att få till det där mysiga som man ser i så många bloggar,ha det så gott,maggan

    SvaraRadera
  2. Fin krans och god glögg- låter som en mysig och avkopplande stund du haft!
    kram

    SvaraRadera
  3. Fin den blev!
    Jag ska försöka hinna knåpa ihop min oxå imorgon, eller på torsdag... Köpte en halmstomme och hoppas att det var ett bra val, har aldrig gjort kransar förr ;)
    Kram

    SvaraRadera
  4. Åh jättefin krans!!
    Så läckert men apelsinskivorna!
    Men verkligen pillergöra. Har inte så där jättemycket tålamod för sådant men någon gång ska jag nog testa...

    SvaraRadera

Alltid lika roligt att läsa din åsikt. Tack det värmer!