måndag 21 november 2011

Långkallsonger & lådvin!


Ja då var det snart dax för advent!
Ute blommar primulan för fullt,
inne går jag runt i raggsockor som lilla mamma stickat till mig. 
Mysigt med varma fötter. Mina färger är det med. 
Det roliga spelet fick jag av äldsta sonen och hans sambo i födelsedagspresent.
Ett julklappstips, roligt och socialt spel. 
Visst är det en fin adventsljusstake?
Såg den i en tidning, gillar, gillar!

Nu ska jag bara försöka hitta den rätta känslan med.
Det brukar ordna sig när man sätter upp nya gardiner, och stakarna är på plats i fönstren, och så alla dofterna av pepparkaka, saffran och glögg.
Har ju varit hemma och kurerat mig och då blir det en hel del sittande vid datorn.
Nätshoppa är enkelt och kul så nya gardiner ska väl snart anlända i postlådan.
Jag har köpt julgardiner till köket och  en hissgardin till kontoret.
Kontoret ja, det ska jag ge mig på så fort orken kommer tillbaka.
Rensa, röja och måla om.
Jag ska använda det jag har så inget mer shoppande blir det.
Det är ju snart jul och det brukar kosta lite som vi ju alla vet.
Nu är det hög tid att ge sig in i väg och jobba lite.

Ha en bra måndag!

Pia Gustafsson



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Alltid lika roligt att läsa din åsikt. Tack det värmer!