tisdag 1 november 2011

Lite vardagslyx.

Jag kommer att jobba igen i morgon, för det jag har smittar inte.
Mot det onda finns det piller och salvor så, jag kör på.
Det känns jobbigt att vara "sjuk" på mitt jobb när man vet att
andra får slita hund och jobba övertid.
Det är stressande och irriterande.
Det är ju bra medicin eller hur?
Vissa har sitt jobb kvar när de kommer tillbaks efter sjukdom men inte vi,
 för någon annan har varit tvungen att göra det.
Någon annan har jobbat extra och gått miste om sin fritid.
Underbart! Härliga, snälla, goa kollegor men ändå.
Det känns förjäkligt rent ut sagt.
Det dåliga samvetet gnager fast jag vet att jag bara gör
ett dåligt jobb om jag åker dit och inte klarar av arbetsuppgifterna.
Sova på jobbet går ju inte an. Nej, nej nej.
Men nu har jag sovit mycket och klarar nog av tre dagar innan det är skön helg igen.
Därför ska jag jobba imorgon och så ska jag unna mig lite lyx i kväll.

Jag ska njuta av mina fina nya lyktor fast det inte är jul ännu.
Om jag räknat rätt så är det 53 dagar eller 7,5 veckor kvar till julafton.

Lyx iform av en ny eau dé parfym, ett varmt skönt fotbad med fotsalt.
Lite pedikyr och så nytt lila glittrande nagellack


Jag ska banne mig fixa det här och det kommer att gå så bra!

Pia Gustafsson

3 kommentarer:

  1. Jag förstår dig! Hoppas du orkar med en fika på torsdag? Chefen tycker ju vi ska ha ett vilorum- då måste vi väl få sova lite på jobbet? Nej, skämt å sido, krya på dig så ses vi imorgon!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Vad kul att du kommer imorgon! Vi har fixat dessa två dagar galant ändå, tycker jag! Igår hjälpte vi C som var ensam ordinarie till mellanmål. Vi åt korv å bröd ute i det ljumma vädret, som var som vår nästan ;) Vikarier hade vi oxå, så det fattades ju faktiskt ingen iaf! Idag har det oxå gått bra, A gick över till din avd, så det fanns en ordinarie på varje avd, när C gått hem.

    Hoppas du hade en skön avkopplande stund med ditt vardagslyx!
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Ja usch för ett gnagande dåligt samvete! Det borde man inte ha, men visst känner jag igen mig i det du skriver, det är lätt att få skuldkänslor över att inte räcka till! Härligt dock med parfym o supersnyggt nagellack som piggar upp :)

    Stöööörsta kraaaaaaaaaamen aka

    SvaraRadera

Alltid lika roligt att läsa din åsikt. Tack det värmer!