onsdag 11 januari 2012

De lever!

Mina pelargoner ser ut att överleva.
Jippi! Vad bra!


Man vet ju aldrig och eftersom jag inte har någon bra plats att förvara dem så står de i rumstemp och torkar ut.
Men nu börjar det att spira i krukorna och glad är jag för det.

En månad till innan det blir ny härlig jord i krukorna.
Eller hur är det?
Man ska klippa ner också men i vilken ordning?


En knopp!
Den ska man visst klippa av, huuu vad hemskt.
Jag är dålig på att klippa och skära hårt i växter.
Jag kan inte alls så mycket om pelargonskötsel,
 så om ni har bra tips så skriv gärna till mig.
Jag tycker det står olika överallt och en säger si och en säger så.

3 kommentarer:

  1. Inga tips, tyvärr, men du har ju gröna fingrar, så det går säkert bra!
    Kika in till mig på: http://miramollymalee.blogspot.com/2012/01/lamna-vidare.html, så har du en till award!
    Kram

    SvaraRadera
  2. i höstas klippte jag ner mina pelargoner,men ibland har jag klippt ner i samband med omplanteringen och nån gång har jag först klippt ner och väntat ett par veckor med att omplantera dom och de har överlevt allt och blivit fina,lycka till,maggan

    SvaraRadera
  3. Åh vad härligt det är när det börjar komma lite grönt på de övervintrade pelargonerna. Dels för att man är glad att de överlevt och att man snart, snart skall få se dem i blom. Tack även för bra tips om trädgårdsmässor och utställningar. hls Victoria

    SvaraRadera

Alltid lika roligt att läsa din åsikt. Tack det värmer!