måndag 30 januari 2012

Favoritplatser!

Det här lapptäcket ropade jag in på en auktion
 för många, många år sedan.
 Det är ett quilltat gammalt handsytt täcke med ullstoppning.
Jag älskar att lägga ut det på gräsmattan och lägga en skön kudde på och så bara
slappa och njuta av sommaren.
Vi samsas där min kära och jag.
I bland sover vi middag eller bara läser lite.

Om jag inte ligger här och filosoferar så sitter jag gärna i loppisfyndstolen på en bädd av pyttor, tusenskönor eller bellis. Kärt barn har många namn.
Här njuter vi av vårens solstrålar och försommarens värme.
En och en annan grillad korv kanske.
Eller en god sallad!

En het dag i juli/ augusti med temperaturer på ca. 32 grader så gillar jag att sitta på vår stensatta runda uteplats.
  Mellansonens verk.
Har aldrig ångrat det beslutet om att fixa en trevlig sittplats där.
I skuggan av parasollet och den enormt stora granen är
det ljuvlig svalka.
Många middagar har vi njutit av här i dofter av grill-os.


Sedan när solen börjat sin nedgående bana så slår jag
mig ner i "vinkeln".
Här kan jag eller vi sitta och se solen gå ner. 
Där värmen stannar kvar lite extra innan det är
dax för kvällens intåg.
Har ni favoritplatser i er trädgård?
Skulle verkligen vara roligt att få se var ni njuter.



4 kommentarer:

  1. Nu fick jag äntligen se din stenlagda uteplats, som du skrev nån gång att du hade en liknande min! Och precis som din ligger våran så den ger skugga riktigt varma dagar, fast vi har vår skugga från ett plommonträd. Och det är också vår favoritplats!
    FInt!

    SvaraRadera
  2. Vilka superfina bilder!!! Vad lummigt och fint du har vid uteplatsen!! Verkligen fint med stensättningen!!!!! Fin grönska med buskar kring den också!

    Mina favoritplatser är på altanen (baksidan av huset)där vi har utemöbler, och på bryggan där solen är kvar till den går ner sent om kvällen, heeelt underbart!!!!

    Kraaaaaaaaaaaaaaaaaam aka

    SvaraRadera
  3. härliga favoritplatser du har,jag håller ju på och anlägger min trädgård så jag har inte hunnit att få så många platser men den lilla sittgruppen vid söderväggen är min favorit frukostplats
    ha det så gott
    maggan

    SvaraRadera
  4. Härliga sommarplatser, gillar särskilt lapptäcket!

    Ha det gott,
    Rebecca

    SvaraRadera

Alltid lika roligt att läsa din åsikt. Tack det värmer!