torsdag 1 mars 2012

Teknikens värld!

 
Är nästan färdig med trädgårdsdesign-kursen, ska bara lämna in den sista uppgiften. Den svåraste och  roligaste delen. Nu vill jag prestera så bra som det bara går för sån är jag. Då vill jag hemskt gärna göra ritningen i ett ritprogram för det ser snyggt ut tycker jag. Jag känner lite frustation över teknikens under. Det är ju inte så enkelt, nej först ska man lära sig programmet, nej först ska man ladda ner det, sen lära sig hur man gör. Tidskrävande. Har fått kläm på ett program fast det vill sig inte riktigt med växterna, så nej jag vill nog prova ett annat. Börjar bli lätt gråhårig! Fniss!

trädgårdsdesign, trädgårdsdesign kurs, trädgårdsdesign för alla, hjälp med trädgårdsdesign, trädgård design, trädgårdsdesign ritningar, trädgårdsdesigner, kurs i trädgårdsdesign, kurs trädgårdsdesign, trädgårds design, trädgårdsdesigners, trädgårdsritning, designerna, trädgårdskonsult, trädgårdsdesign, inspiration trädgård, trädgård, trädgård, design kurs
Källa
 Inte nog med det, på jobbet har vi fått ett nytt mailsystem som man så klart måste lära sig och så här hemma Photoshop som inte är det enklaste i världen.
Källa
När man som jag inte är född och uppvuxen i dataåldern så får man snällt anpassa sig så gott det går. Jag ska ge alltsammans lite mer tid men sen kanske det till slut ändå blir en handritad trädgårdsidé med foton på växterna i växtlistan.
Kan nog bli rätt bra med lite
linjaler och geometriska ritmallar.
Geometriska ritmallar



4 kommentarer:

  1. Hej!
    Önskar dig lycka till med kursen och vill gratulera till vinsten av blomstödet! Du kan väl maila mig din adress och telefon så jag har dina kontaktuppgifter. Jag samlar ihop mina frakter och nu när det är lågsäsong är det några veckors leveranstid.
    Kram Anna
    anna@rosverkstan.se

    SvaraRadera
  2. Å det låter superkul! Vi skall försöka ta tag i tomten på öhuset snart och jag sitter med en något påbörjad skiss och vet inte riktigt hur jag vill ha det eller vart det kommer sluta. Det är lite svårt, kanske skall man anlita ett proffs? kram

    SvaraRadera
  3. Jaha du data världen är inte lätt
    ha det så bra
    maggan

    SvaraRadera
  4. Grattis till blomstödet!
    Roligt med trädgårdsdesignkurs :-) Vad är det för kurs du går? Hoppas du får till det med "datan", vilket program är det du har provat att använda? Lycka till med inlämningsuppgiften!! :-)

    Trevlig helg!
    Annika

    SvaraRadera

Alltid lika roligt att läsa din åsikt. Tack det värmer!