söndag 15 april 2012

Parasoll alá 60-tal?


Solsken och en gnutta värme här idag, då vaknar jag till lite igen. Började med att skola om sommardahlior och Salvia.
Växthuset känns bara mindre och mindre för varje år som går.
Jag får sätta upp fler hyllor bestämt. Kom på att jag kunde använda de gamla framkallningstrågen till plantorna. Trågtipset läste jag om i Allt om trädgård där Annika Christensen
skrivit 3 härliga sidor.
Hon hade köpt sina på Nelson Garden.

Eftersom jag tog upp det där med badkaret så var jag tvungen att åka och förvissa mig om att det fanns kvar. Jo då det låg där på loftet, och titta vad som låg bredvid.
Ett parasoll alá 60-tal kanske? Helt fantastiskt det var helt, och med tjusig frans.


På den andra sidan  låg det två solsängar från samma tidsepok. En blå och en röd.
Det är förenat med livsfara att försöka fälla upp dem och
försöka lägga sig.
Förstår ni vilka skatter det finns i detta hus?

Utanför i trädgården finns det några gamla äppelträd och i det ena så slingrar sig en kaprifol högt upp i kronan. Jag älskar det!
 I kanten av syrenhäcken kommer det snart att blomma hundratals gullvivor och förgätmigej.

Vi brukar sitta där under och fika.

 Här är en av grindarna (ett Blocketfynd) , maken och jag snickrade ett staket av virke som också fanns på gården.
Lite förstärkt på grund av en hoppig hund!
 Vi planterade en klematis och en kaprifol där på stört.
Den här trädgården, tillika vår egen är ju långt ifrån färdig, det lär de säkert aldrig bli. Fast vi är på gång både här och där.
Önskar bara man hade lite mer ork.
Vi får nog lägga oss i varsin solsäng under det tjusiga parasollet
och vila oss ett tag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Alltid lika roligt att läsa din åsikt. Tack det värmer!