torsdag 17 maj 2012

Arbetsledare, poolen del 7.

Jag som inte är hundra i ryggen har fotat, servat med mat och agerat hantlangare hela dagen. Ja och varit arbetsledare med stort ansvar. Det tar på krafterna faktiskt. 
Gör si.. Gör såå,  men snälla jag läser bara innantill gör bara som jag säger så blir det nog bra.
Inga stora protester alla jobbar på....

Hyrde en markvibrator så det skulle bli ett bra underarbete. Skönt att det blir bra från grunden tycker jag.
Petig? Japp det är jag! 
Vad händer då?
Jo, jag skulle bara hjälpa till med en liten detalj och så släpper marken under mig, jorden/ sanden rasar samman, jag faller ner och gör mig sååå illa. Tror att jag har brutit benet men.. Nej bara skadad i vänster sida. Några blåmärken lär det bli och en smärtsam natt. Men det är det värt.

Vi hann mycket så linern/ poolduken fick ta plats den också fast vi tänkt ta det i morgon egentligen.


Så där ja.. bara att fylla på vatten då...



Jag är så nöjd och glad.. fast en aningens mörbultad. 

2 kommentarer:

  1. your pool is great, wonderful idea. Look how many visitors you have, and it is interesting to observe the process. perfect :)

    SvaraRadera
  2. Va kul, Pia. Exakt en såhär gjorde vi förra året. Och för ett par dagar sen, tog barnen första doppet;) Önskar att vi hade grävt ner den mer, men det var ju ett fruktansvärt "hästjobb", så vår står nog kanske ungefär lika djupt som er.
    I år kanske jag kan komma i gång med lite plantering runt poolen. Men först ska mannen göra trädäck.
    (Hoppas du är bra igen efter "arbetsskadan;)
    Ha en fin dag!

    SvaraRadera

Alltid lika roligt att läsa din åsikt. Tack det värmer!