fredag 6 juli 2012

Gult och blått!

Nejdå jag är inte någon SD utan jag gillar bara färgerna...
det gula mot det blå.
Praktlysingen som tokblommar nu i mina rabatter här tillsammans
med en blå Iris.
I bakgrunden slingrar sig humlen upp högt i det blå mot himlen. den växer flera cm varje dag.
Här är den igen,  nu minglar de med fru blå akleja och unge herr bambu samt fröken prästkrage.

Nedanför biblioteksfönstret mot den fula grå cementgrunden så blommar den söta blåklockan.
Under den står lavendeln och väntar på sin tur.
Åhh! Vad jag njuter av all blomsterfägring.

 

4 kommentarer:

  1. Ja, den här tiden är underbar! Blåklockor är oförskämt söta.

    SvaraRadera
  2. Härliga gladfärger! Även om det är mulet ser det ut som solsken i rabatterna.

    Kram

    SvaraRadera
  3. Gillar mycket!! Jag har faktiskt också gult och blått på ett ställe i min trädgård, har tagit foton av det som jag kommer att visa på bloggen, fint tycker jag:)))

    Vackra bilder!

    Önskar dig en riktigt skön lördag!

    Stöööööööööööörsta kraaaaamen aka

    SvaraRadera
  4. Håller med. Nu är det underbart i trädgården när allt slår ut dag för dag. Det händer något nytt hela tiden.
    Det finns folk som inte gillar gula blommor, men jag tycker att det lyser upp fint. Mycket färg ska det vara enligt min åsikt åtminstone.
    En liten Award har du att hämta hos mig.
    Ha det bra i regniga Sverige!

    SvaraRadera

Alltid lika roligt att läsa din åsikt. Tack det värmer!