onsdag 3 oktober 2012

Skuggliljan och en liten tur med traktorn.

Jag hade ett besök härom dagen och då undrade besökaren, (som tydligen gått en sväng för sig själv, ) vad det var som blommade så fint utanför bastun. VA? ....Skuggliljan Det var ju min första tanke.  "Tricyrtis hirta" sa jag inte,  fast så heter den på latin,  jag skuttade ut. Mycket riktigt, fullt med knoppar och blommor.  Den är så fin tycker jag även om blomman är väldigt, väldigt  liten.

I dag sken solen och det var riktigt skönt ute. Jag hade ärenden i stan på fm. men väl hemma igen så bytte jag om och startade traktorn. Det är maken som kör den i vanliga fall,  jag gör ju annat men eftersom det regnar när han är ledig  och alltid och oftast, så tänkte jag överraska lite.
Ha! Ha! Nyklippt gräsmatta tada!

Jag hann knappt ut förrän det började mulna på och så kom dom, regndropparna. Jaaa suck! Lite hann jag med fast snyggt det blev det då rakt inte. Att jag sedan drabbades av en magåkomma gjorde ju inte saken bättre- Hoppas nu att fredagen och lördagen ska bjuda på solsken. Meterologen har lovat det.

2 kommentarer:

  1. En riktig snygging är den, skuggliljan.
    Typiskt att det måste bli regn när man skall överraska och dessutom även magåkomma...men det är ju tanken som räknas. Hoppas magåkomman är bättre.

    Kramen

    SvaraRadera
  2. Åhh vilken jättefin lilja!!! Huuur vacker som helst!! Superfina foton du tagit på den!!! Men vad himla trist med kass mage... Sänder massor med krya-å-dig kraaaaaaamizar aka

    SvaraRadera

Alltid lika roligt att läsa din åsikt. Tack det värmer!