onsdag 28 november 2012

Vitt, rosa och rött i betong med en smula ångest..

Så här fick det bli en betongkruka fylld med hyacinter och renlav. En vit stjärna med röda prickar och en gyllene ren på pinne för halva priset. Jag köpte en annorlunda julstjärna också med dubbla vridna högblad som gör att den får ett mer roslikt utseende. (Euphorbia pulcherrima. winter ros)

 Ja det slank ner en rosa minivariant också i varukorgen. Nu blev den rysligt svårplacerad men jag kommer väl på något.  Så långt kom jag... men inte har jag orkat hämta in stakarna eller satt upp vare sig gardiner eller belysningar, det är något med min höft som gör såååå himla ont. Ursäkta min klagan! Men det tär på humöret orken och lusten.
 
Jo just det det blev en blå också, hyacint alltså. Jag är ju sällan ute i stora världen så dagens upplevelse i julruschen känns faktiskt riktigt jobbig. Jisses vad vi förväntas konsumera och handla. Nej hu, nu sätter jag mig ner och funderar sedan klickar jag hem det jag måste och maten handlar jag i vår lilla lokala butik. Jag kommer troligen inte att åka in till stan före mellandagsrean. Jag förstår nu den unge mannen jag träffade vid blommhyllan i går, som undrade lite försynt om jag hade julångest. Det måste ha synats.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Alltid lika roligt att läsa din åsikt. Tack det värmer!