onsdag 6 februari 2013

Vita vidder....



Det vräker ner stora vita snöflingor... Jag intalar mig själv att jag gillar, nej att jag älskar snö. Jag sjunger bjällerklang och se det snöar för fulla muggar på vår lilla utflykt idag. Jag gör allt för att jag ska hålla humöret uppe. Kul, jag kan ta en skidtur i helgen, kanske två. Oj vad roligt det blir på en gång.  Nej det hjälper inte så värst mycket men det underlättar.  Ute i trädgården finns inte tillstymmelse till vår idag. Att talgoxen sjöng i söndags känns overkligt och främmande. Att få se blommande vintergäck från skåne känns konstigt, bor vi verkligen i samma land?  Ska göra ett månadscollage varje månad har jag tänkt. Kul att se hur det förändras.
Hoppas ni alla har det mysigt och lite kul i snön eller bland vintergäcken. Själv ska jag sätta mig i soffan och läsa om hur man spaljerar, i tidningen Hemträdgården.
Ha det bra!










9 kommentarer:

  1. Ett sånt fint collage och februari är ju egentligen en vintermånad. Vi ska också få minusgrader igen om det är till någon tröst mitt i allt det viat :-))))

    Kram

    SvaraRadera
  2. Det är som ett julkort ute nu och okej det går väl så länge det är några minus grader och inte glashalt.
    Kram kram

    SvaraRadera
  3. Vilket härligt månadscollage du gjort!
    ..och så den där lilla färgklicken med tulpanen, snacka om effekt!
    Skitläckert!

    SvaraRadera
  4. Vackra foton du visar Pia!! Och jag förstår att du är i väntans tider på våren - trädgårdsmänniska som du är:) Jag gillar också trädgård men har också en oändligt massa projekt inomhus så nu när snötäcker ligger djupt så finns ännu tid att hinna med saker inne i huset:)) Men jag har också en maaaaaaaaaaassa roliga projekt som jag hoppas hinna med utomhus till våren och sommaren:) Ser fram emot att få se dina:)

    Kraaaaaaaaaaaaam aka

    SvaraRadera
  5. Oj oj oj, här i Skåne har vi kvittrande vårfåglar, vintergäck och snödroppar...men vi har lite snöblask på morgonen.
    Jag gör som du, livnär mig på att ligga i soffan och planera trädgården inför sommaren. I helgen ska vi plantera frön, jag löpte fullständigt amok på Impecta... (Hemträdgården...har aldrig läst, ska genast leta reda på)
    Kram!!

    SvaraRadera
  6. Jag får nog också skotta mig fram till skidorna i helgen och intala mig att snö är skoj.Eller göra några till snöänglar. Men det är ju gött för växterna med ett rejält täcke så länge det nu ska vara kyligt. (Tänk positivt, tänk positivt, tänk positivt...)
    Om det inte vräkt ner snö så hade jag inte kunnat sitta i ro och läsa Hemträdgården. Se där så bra :)

    SvaraRadera
  7. Fint collage! Hoppas att mars bjuder på lite mer vårkänsla.
    Ha en fin vecka,
    Carina

    SvaraRadera
  8. Vad vackert med ett collage med bilder. Då får man lite mer att fota och njuta av :)
    Ha en fin vecka!

    SvaraRadera
  9. Fint månadscollage! Så där har ni fortfarande så mycket snö, här slaskar det och är grått... måste säga att det är mycket finare när snön är sådär vit istället för smutsgrå! Blir kul att se ditt collage nästa månad :) ha det gott!

    SvaraRadera

Alltid lika roligt att läsa din åsikt. Tack det värmer!