fredag 19 april 2013

Vårkänsla!

Ja visst, lite vårkänsla har man haft länge, men inte riktigt rott i land. Näe inte alls på riktigt, Kylan har definitivt satt stopp.
Gång på gång har man tvingats acceptera att ännu är det inte dags. Våren är ju ljusets återkomst enligt mig och på samma gång snöns förintelse. Istiden ska vara förbi. Och nu äntligen så är den här på riktigt, det känner jag på mig. Solen har äntrat scenen så att säga.

Vissa frön har såtts, vissa inte. Spelar ingen roll! Jag bryr mig inte bara det blir varmt och skönt.
 

Primulor från forna dagar i kruka blommar extremt tidigt. Ser nästan konstigt ut.


Men kära vänner, kannorna är redo för sin period. Mer vårkänslor  på Bland rosor och bladlöss.


7 kommentarer:

  1. Ja, nu är nog våren här för att stanna hoppas vi! Så bra att du har vattenkannan laddad och klar för snart behövs den igen!/ Kram Titti

    SvaraRadera
  2. ....men det bådar gott idag för trädgårsskötsel, blå himmel och sol!!!!
    Vårkram

    SvaraRadera
  3. Kul med ytterligare en som planterar ut sina gamla överblommade primulor! Det är helt okej att köpa inomhusblommor som man har glädje av i många år utomhus. Me like!
    Snygg vattenkanna det där, lika bra att vara förberedd.
    Ha en go´ helg!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Idag skiner solen, snön har smällt bort och jag ska idag få min första, för året, riktiga trädgårdsdag. Lovely!
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  5. Nå er tiden her, selv om det bikker litt under 0 enkelte netter...
    Rekker aldri å så alle frø, men pytt, får heller ta seg av dem som har spirt!

    SvaraRadera
  6. Härliga bilder på vårkänslor.

    Här har isen nyligen försvunnit på havet så det går framåt.

    Önskar dig en riktigt härlig trädgårdshelg

    SvaraRadera
  7. Härligt!!!Tur du är förberedd med vattenkannan:)
    Ha en underbar helg!!

    SvaraRadera

Alltid lika roligt att läsa din åsikt. Tack det värmer!