söndag 13 oktober 2013

Oktoberfavorit!

Det är en otroligt vacker höst i år, trädgården är färgstark och inramad av naturens guldram. Björkarna bakom huset lyser verkligen i guldigt gult. Nu skulle jag välja favoriten i oktober och då väljer jag denna. Aster novae-angliae 'Rubinschatz'. En brittsommar-aster om jag fattat rätt.
 
Väldigt höga är dom och enkla att dela, vi har en hel häck nere vid Lill huset. Bra snittblomma är den också.
 
Fler oktoberfavoriter hittar man hos Anna Vattenkanna.
Ha en skön och solig söndag!



7 kommentarer:

  1. Hösten i år är otrolig. Visserligen mulet idag men oj vad hösten har levererat! Ett bra val av månadens favorit har du lyckats med. Den är som du säger, perfekt snittblomma.
    Ha det bäst!

    SvaraRadera
  2. Fint val! En färgklick i trädgården gör verkligen susen!
    Kram Therese

    SvaraRadera
  3. En riktigt snygg Aster! Bra val av oktoberfavorit.
    Ha det fint!

    SvaraRadera
  4. astrar lyser verkligen upp nu i trädgården
    och det behövs när allt annat lägger av
    ha det så bra
    maggan

    SvaraRadera
  5. Ja Brittsommar infaller ju den 7 oktober så det passar ju alldeles utmärkt med en Brittsommar-aster som månadens favorit för oktober. Och den är ju dessutom väldigt, väldigt snygg!

    Ha en fortsatt bra dag!

    SvaraRadera
  6. Beautiful collection of flowers
    Greetings

    SvaraRadera
  7. Höstaster som är så härlig! Jag har varit runt i hur många plantskolor som helst för att köpa på mig några, men inte lyckats få tag i en enda aster!

    SvaraRadera

Alltid lika roligt att läsa din åsikt. Tack det värmer!