onsdag 27 april 2011

Vackra detaljer!

Här kommer några bilder från Öland där jag nyss varit och haft en liten minisemester.
Långe Jan.
När vi vandrade runt på södra udden kunde jag inte låta bli att fotografera små roliga ting som mitt öga fastnade vid. Landskapet är så annorlunda det jag har hemma hos mig. Havet breder ut sig på alla sidor och fågellivet är berusande. Det har just börjat att grönska så sikten är god och luften frisk och härlig. Jag slår ner rumpan på en bänk och tittar ut över havet i kikaren. Där på stenarna ligger det flera knubbsälar och myser i solskenet. De ser så avslappnade ut och kliar sig lite förstrött då och då.
Så kommer det en svärm eller säger man kanske flock med ejder och landar nedanför storskarvarna som sitter och torkar sina vingar. Vackert! Nej det ordet är för svagt det är en känsla av harmoni och lugn som omsluter hela mig på ett sätt att man nästan vill gråta.


Elstängselmojäng på Ölands södra udde.
  


Golv på ett fågeltorn!
 

Akka i vacker stensättning!


Vasstak utan stork!

Får och lamm




Utsikten som lugnar!

Ett miniatyrkapell.

1 kommentar:

Alltid lika roligt att läsa din åsikt. Tack det värmer!