lördag 30 april 2011

Valborg!


Kungsängsliljan i full blom, jag verkligen älskar den rutiga designen.

Vaknade med en konstig känsla , Whoops det är ju sista april i dag. OK! Vi köper lite kött, slår igång grillen tar en snaps till sillen och om vi har tur så finns det färskpotatis på Ica. Lite gräddfil och dill så ordnar det sig nog.


Ja, just det taket på lillstugans altan skulle visst på idag och veden ska ju in under tak och staplas (mitt jobb).  En snabbis till Edsbro brädgård eller XL bygg som det heter nu för tiden. Fast trots alla måsten så är jag glad och avslappnad. Solen skiner envist med en bakslug kylig vind så huttrar jag lite i skuggan.
Jag är så glad för två av mina grabbarna är hemma, pappsen kom över på en fika, syrran, Emil (mellanpojken) och Helena (Svärdottern) hördes av via mobilen och facebook. Alla mår bra, fast utspridda i vårt avlånga men underbara land.



Lite spartanskt kanske, men en hjärtlig valborgs middag på altanen i brasans sken!
Gillar verkligen mina fotogenlampor som jag inhandlat på loppis de brukar lysa upp i höstmörkret fast nu är det ljust ändå.


He det så bra, alla mina vänner!
Kram Pia.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Alltid lika roligt att läsa din åsikt. Tack det värmer!