söndag 1 maj 2011

1:a Maj

Ja nu är vi inne i månaden Maj. Dagen D är ju arbetarnas dag, vilket jag genom tiderna präglats av genom mina hårt arbetande föräldrar. I dag ska man demonstrera och hedra arbetarpartierna.Flaggan vajar i topp i mitt föräldrarhem och jag har sett den blå-gula fanan lite här och där i dag. Ja, säga vad man vill men jag är faktiskt stolt över mitt ursprung, kan inte säga annat.
Gårdagens valborgsfirande tog slut ganska fort, jag somnade helt utmattad framför tv:n Tre kronor spelade hockey mot Norge och förlorade!? Ja, visst blir man snopen. Vaknade utvilad med frukost på sängen och en känsla av total harmoni. Jag skulle inte göra någonting i dag, bara slappa och ta det lungt. Ha, ha! Så blev det ju inte. Veden , den förbaskade veden måste ju in under tak ifall om att regnet skulle komma. Åhhh!
Ja,ja en hundpromenad och sen ombyte ,handskar på och så pang på vedhögen. Nu är det klart, inte färdigstaplat men under tak. Tycker att staplad ved är en smula vackert.


Jag tog en sväng i trädgården med kameran och fångade dagen.

En gammal trätunna fylld med vatten ska hjälpa oss att försörja växterna i trädgårdslandet. Ett näckrosblad är insekternas räddningsplanka.













Häggen håller på att spricka, tänk vilken kraft och energi som behövs till det.
Ja det händer saker vill jag lova.
Kjejsarkronan är som vackrast nu i sin oranga prakt, den står där så ståtlig och majestätisk.







Bastustävan utanför bastun är redo, veden är torr och fin så en skön stund i värmen blir avkopplande och mysig.



Här ska det sedan hämtas krafter till morgondagen, sovrummet är vårfräscht med nya lakan i satin, ljusa, svala gardiner och  romantiskt vitt överkast.







1 kommentar:

  1. Så kul att kunna följa din blogg. Du skriver så roligt, det kommer att bli ett nöje att läsa den =)
    Så vackert du har i sovrummet. Verkligen fräscht!
    Kram

    SvaraRadera

Alltid lika roligt att läsa din åsikt. Tack det värmer!