fredag 27 maj 2011

Ära vare gud i höjden, detta har jag gjort i slöjden!

Jag fick syn på denna handbroderade lilla kudde i morse, den bara låg där på hallbordet. Aha! tänkte jag Tonåringens verk, det är det här har han sytt och knåpat med på slöjden. Det har stånkats en hel del eftersom slöjd är ett ämne som "suger" om jag citerar tonåringen.
Mitt modershjärta bara svämmade över, här ligger den liksom för att jag ska se den, men utan ord eller stolthet.
Se på texten, den säger ju så mycket om hur han känner just nu.
 Jag kommer att ha den nära mig i alla mina dagar.

Jag tände lite ljus idag denna regniga fredag dels för att det är mörkt men också för att sprida lite vaniljdoft.
Ljus och lykta från Party Light.
Ljusstakarna i glas kommer från ett glasbruk i Småland.
Design Mats Jonasson Målerås Sweden


Fredagsmys!
Kram Pia

1 kommentar:

Alltid lika roligt att läsa din åsikt. Tack det värmer!