tisdag 21 juni 2011

Mödan värt!

När man så här strax innan midsommar strosar runt i trädgården och ser på blommorna så känns det väldigt bra.
Mina yttepytte små frön blev till  två vackra hängpetunior i underbar rosa nyans.
Jag har toppat dem och stoppat ned sticklingar i krukor och kors i taket
De har rotat sig
Stolt!

På den gråa husgrunden syns skuggan av Fingerborgsblommor i rosa,( Digitalis purpurea. L.) 
De är tvååriga och fröar av sig lite här och var i trädgården.
Jag har en vit också.
Den är giftig! 

Det här är alpclematisens fröställning.
Tycker den är rätt häftig.
Förra året var vi till Steninge Slott och där växte dessa små söta tagetes.
Jag norpade några frön och jag tycker de passar bra i den gamla trälådan.

Bakom det vita Löjtnanshjärtat blandat med ormbunke syns en röd pelargon mixad med murgröna.
Längre bak lite Ruccola.
Jag är nöjd med den kombinationen och jag är glad
 att jag orkade så och fixa i år med.

Skön Tisdag/ Pia


3 kommentarer:

Alltid lika roligt att läsa din åsikt. Tack det värmer!