måndag 20 juni 2011

Inspirerad av en påfågel.

Det bästa med Kolmården denna gången var
 Påfågeln tycker jag.
Hur snygg får man vara?
Jag bestäde mig för att använda dessa färger i inredningen hemma på något sätt.
Så häftigt med grönt, blått och guldgult tillsammans.
En aning rosa eller terracotta till.

Idag kom Hem& Antik
Min favorittidning.
Kolla in färgerna.
Kolla in bilderna här ovan och under.
Känns lite kusligt.
Jag är nog synsk eller
så har jag bara den rätta känslan

Från Hem & antik

På min köksö står en iittala skål härligt turkos.
Det tyckte jag inte när jag fick den.
Men nu!
Jag hämtade hem några ljuslyktor från mitt gym i samma kulör.
Jag tror jag ska köpa några
 turkosa kuddar och filtar och flytta ned allt till vardagsrummet.
Kanske någonting i gult?
Kan bli fint till den bruna soffan.

Kram/Pia

2 kommentarer:

  1. Måste fråga: Ligger det en lös fjäder på tidningen, eller är den med på bild??? Isåfall är du nog både synsk och stilmedveten ;) :) Jag gillar också turkos! Det blir säkert snyggt med gul och turkos till den bruna soffan!
    Syns imorr´n!
    Kram! / Maria

    SvaraRadera
  2. Klart du har den rätta känslan! Snyggt med turkost- får vi se lite bilder från den bruna soffan sen, tro?
    /Kram

    SvaraRadera

Alltid lika roligt att läsa din åsikt. Tack det värmer!