tisdag 16 augusti 2011

En blå skål!

En stor blå skål full med nypoppade popkorn,
det fick bli kvällens höjdpunkt.
Varför ska vissa dagar vara så hetsiga, så fulla av måsten och så tråkiga?
Kanske för att en annan dag är lugn, kravlös 
 och hur bra som helst.
Kommer hem idag och märker att rörmokaren lämnat en läckande kran på bygget.
 Hmmm!
Det ska väl inte vara så?
 Blir arg på alla för det, och att jag MÅSTE jobba häcken av mig till sen kväll med att skruva ner oljiga gymmaskiner.
Pest och pina!
Mobilen ringer hela tiden, sms, och stress fyller eftermiddagen och kvällen.

Jag softar ner på altanen strax före 20.30 med en skål popkorn och ett iskallt glas vitt.
( ja, jag vet att det är tisdag!)
Mmmmm!
Ok! samtal och reflektion med maken.
Vi är bra!
 Vi klarar av det här med och vi är ju tillsammans.
Vill du ha lite popkorn? Nix han avstår, så allt till mig.
I morgon tar vi nya tag,
min kära och mitt ego....
Kram Pia

2 kommentarer:

  1. Åh, jag trodde nästan popcornen var BLÅ!
    Heja, goaste Pia! Du klarar detta med stress och kaos! Jag vet det, för du är en klok kvinna, men ta det liiite lugnt emellanåt ;)
    Japp, nya tag imorgon!
    Många kramar!

    SvaraRadera
  2. Trodde också popcornen var blå! Nya tag imorgon, var också less ikväll men slapp i alla fall skruva gymmaskiner...
    Kram

    SvaraRadera

Alltid lika roligt att läsa din åsikt. Tack det värmer!