måndag 15 augusti 2011

Dammigt fynd!

Jag har damm i näsan, massor efter flytten av mina gymprylar. Det finns en hel del damm här hemma med särskilt på kontoret eller låt oss kalla det för arbetsrummet. Maken och jag delar och hyllorna är fulla av pärmar, tomma kartonger"original" kan vara bra att ha om man ska säljakartonger. OK! Jag fattar men de samlar damm. Jag blickar upp på en av hyllorna efter att avundsjukt ha läst en kollegas blogg. Vad skådar mitt norra öga? Jo, minsann en brun väska, kan det vara en kamera?




Ja, minsann det var det.

 Oj ! Sa jag, vad kommer den ifrån?
Har köpt av grannen sa maken.
Fin sa jag, väldigt fin.
Den är min , sa maken.
Jag vet ,sa jag.


Ja så kan det gå när man är på dammjakt.
 Gnälla var det inte läge för nu i alla fall.

Måndagskul/ Pia



1 kommentar:

  1. Hihi... underbart! Tror minsann min kamera har inpirerat er. Det trodde nog aldrig Mannen när han fick se "skräpet" ;)
    Hälsa maken att kameran är jättefin!

    Kram!

    SvaraRadera

Alltid lika roligt att läsa din åsikt. Tack det värmer!