tisdag 30 augusti 2011

Glödlampsdjungeln!

Som vanligt på höstarna när det börjar bli skumt och lite mörkt så händer det.
Alla, nåja nästan alla glödlampor går sönder.
Jag har svårt att tänka på att handla  just glödlampor när jag susar runt på ica för att fylla kylen med mjölk, ost, ketchup och grönsaker.
Så när kvällen kommer så minns man,  just det ja,
lampor var det ju jag skulle köpa.

Min skrivbordslampa har en hallogenlampa alá IKEA så då ska det ju till en stadsresa oxå.
Men hör nu här.
Jag handlade idag nya päronlampor, lampor med liten fattning, lågenergilampor och vanliga glödlampor.
Just det hade skrivit en lapp!!!!
Vad hittar jag då i glödlampslådan? Jo hallogenlampor från Ikea.
Jag hade tydligen tänkt till sist jag var där.
Bra jobbat Pia.

Lite blandat i lamplådan.



Tre veckor utan lyse vid skrivbordet och så fanns det i städskåpet hela tiden.

Lysande!
Kram Pia

2 kommentarer:

  1. Fyndigt! Känner igen mig i glödlampsdjungeln. Funderar på att prova lysman, köpa hem ett gäng lampor över nätet.
    Kram

    SvaraRadera

Alltid lika roligt att läsa din åsikt. Tack det värmer!