torsdag 4 augusti 2011

Vintage!

En liten varning!
Ni som har ormskräck ska inte titta!







Ett väldigt speciellt möte i morse, en kopparslå, en kopparödla eller
en kopparorm.
 Kärt barn har många namn.
Färgen är väldigt kopparaktig och lite i roströd.
Lite småskraj frågade jag maken,
liksom bara för att få bekräftelse innan jag kröp nära med mobilen, den bits väl inte?
Jag fascineras av den vackra
koppar/rostfärgade nyansen.
Naturen är märklig
och egen.

Aningen senare på morgonens promenad
fick maken och jag hoppa över ,
 eller krypa igenom två ko-grindar.
Valfritt.
I hagen gick det några kvigor,
( för er som inte vet vad det är så kan jag berätta att det är kor som ännu inte har kalvat).
Jag tvärstannade och sa att det här
 måste jag bara fota.
Vilket märkligt virr-varr av ståltråd och vad makalöst
läckert rostigt.
Vad är vitsen?
Nåja, en händelserik motionsrtunda blev det!

Pia


1 kommentar:

  1. Vi hittade en jättetjock kopparorm i vår skog! Så tjock så den var rent äcklig... Men din orm var ju faktiskt söt!
    Kram

    SvaraRadera

Alltid lika roligt att läsa din åsikt. Tack det värmer!