söndag 27 april 2014

Färger och val.

Jag tänker faktiskt lite på vad jag vill ha för färger i sommarkrukor och rabatter. Fast i slutändan så brukar det bli en sprakande färgpalett med blandningar jag aldrig skulle planera för, men som blir fint ändå. Är ni med? Jag kanske är lite otydlig. Ni som hängt med här har ju sett att det blir lite blandat och oplanerat till sist.
Avfotade fröpåsar
 
 Runt poolen så har jag planterat några stormhattar och så finns där rosa små buskrosor. Där tänkte jag ha vit  och purpurfärgad tobak, sedan rosa zinnia med  låg spräcklig orange tagetes framkant.
 
Nu så här i starten så känns det som om lila-cerise och rosa blandat med vitt och lite lime skulle bli fint på soldäck.  Jag ska ha purpurvinda mot väggen. Vita hänglobelior som kantväxt i den urnan och om fröna gror så blir det dessa petunior också. Pelargoner dess mellan i egna krukor lite här och var. 

HÄNGPETUNIA F2 'Polka' i gruppen Ettåriga blomsterväxter / Ampelväxter hos Impecta Fröhandel (392)
Purple pirouette F1

Den här nejlikan som jag har som söndagsbild på fabriken idag, kunde jag inte motstå. På Hem ljuva hem finns fler bilder på den.
 
Den ser rosa ut fast den är mer lila och vad den heter eller vilken sort framgick inte när jag köpte den.
 

1 kommentar:

  1. Jag älskar när det sprakar av färg, ingen balans här ite...men på något märkligt sätt så brukar det bli till belåtenhet ändå...

    SvaraRadera

Alltid lika roligt att läsa din åsikt. Tack det värmer!