tisdag 6 september 2011

Det gröna och jag!

 Det gröna i naturen ger mig en viss lugn och ro.
Har hört att den gröna färgen är lugnande och därför används tex. på kirurgen och nästan alltid förr på tandläkarmottagningar.
 Om det är sant eller inte kan jag inte svara på.
Jag gillar grönt på saker och ting. Kanske tur det så "aktiv" som jag är. Det lugnar kanske en del, vem vet?
Här är de vackra små alkottarna alldeles gröna innan de senare blir som andra kottar, bruna.

På köksbänken bredvid spisen står en härligt
 melerad grön kruka med redskap och olivflaskans kork bara råkar vara just grön.

På väggen hänger tonåringens mattehjälpreda, multiplikationstabellen i läcker limegrön färg.

På en loppis hittade jag de här oemotståndliga turkosa äggkoppar med gröna prickar.

På fläkten står den gröna äggklockan tillsammans med gröna ljuslyktor.
Skåpluckorna är IKEAs olivgröna från 1995.
Jag gillar dem fast de börjar bli slitna.
Grönt är skönt, eller vad tycker ni?
Pia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Alltid lika roligt att läsa din åsikt. Tack det värmer!