fredag 9 september 2011

Misstag!

Fredag och allt borde vara helt perfekt.
Fast inte idag.
Började dagen med en skön lång promenad.
Sen tog jag fel på tiden dvs. trodde jag började 9.00 men skulle ha infunnit mig redan 8.30.
Det är väldigt jobbigt i min värld.
OK!
Arbetslagssmöte med trevliga kollegor som var bra, fast lite stressigt på slutet, så vad händer?
Jag stoppar ner kollegans telefon i min väska.
Hon springer förvirrat omkring och tokletar, ringer och förhör alla. Ingen vet vart den tog vägen.
Jag erkänner att jag skulle kunna ta fel och rotar igenom min väska. Nej, den ligger inte där.
På vägen hem så ringer den i väskan så klart.
Dåligt samvete och lite oro över mina handlingar.
Kan inte vända för då missar jag min läkartid.
Vilket misstag!

Läkaren konstaterar psoriasis och det förvärras i
 stressiga situationer.
Jippie!
Ska jag åka tillbaka till Knivsta?
 Nej jag orkar inte ska ju kakla på bygget oxå.
När jag blandat fixet så ska maken hjälpa mig att skära till och då lägger maskinen av.
Åhhhh!
Samvetet gnager, stackars kollegan...Jävla maskin!
Humöret sjunker ytterligare och det kliar så jag håller på och bli knäpp.
Hem och kastar ihop lite crepe's med räkor.
Hinner inte duscha eller byta om som jag brukar.
Besviken och jäkligt trött äter vi i tysthet, 
då beslutar jag mig för att ändå försöka
njuta av fredagskvällen.
Det kunde ju varit betydligt värre!

Ha det bra och ta hand om er.
Pia

2 kommentarer:

  1. Oj oj Pia, låter tufft! Psoriasis, hoppas du fick något som lindrar klådan. Ska berätta om min bedrövliga fredagkväll som blev allt annat än jag tänkt mig... Men det tar vi på måndag för då kanske man kan le lite åt eländet.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Åh nej så jobbigt! Stackars! Och att det förvärras i stressiga situationer. Det låter ju inget vidare iallafall om jag tänker på mig själv som lätt kan ha tusen järn i elden och stressa upp mig. Hoppas som sagt att du fick något som lindrar.
    Kram

    SvaraRadera

Alltid lika roligt att läsa din åsikt. Tack det värmer!