torsdag 1 september 2011

Sugen på persilja...


När jag håller på att bli sjuk så blir jag så
 fruktansvärt hungrig.
Kroppen skriker efter mat och helst då god  smakrik mat. Idag slog det till igen, jag vart så sugen på persilja vid lunchen.
Gott och säkert fullt med järn eller annat nyttigt. Eftersom det inte fanns persilja på jobbet så fick jag snällt vänta tills jag kom hem.
Väl hemma så såg soffan så skön och inbjudande ut, några minuter bara.... En timme senare.
Frusen, hängig och trött så masade jag mig fram till H&M katalogen. Nu ska jag handla kläder det piggar ju alltid upp lite.
Ja men titta där, turkosa kuddfodral. Exakt sån färg som jag vill ha. Ha! ha! vad bra.
Det börjar kännas bättre nu efter en god middag toppad med massor av persilja och så....
ska kvällen ägnas åt film med Tonåringen, bara han och jag + en påse godis och lite jordnötsringar.
En varm sprakande brasa får det bli också.
Känner mig nästan helt frisk....

Kram /Pia

1 kommentar:

  1. Persilja får jag prova imorgon. Känner mig tyvärr inte alls så pigg som under dagen, får se om vi ses imorgon. Jag är mest sugen på glass och chai latte...
    Kram

    SvaraRadera

Alltid lika roligt att läsa din åsikt. Tack det värmer!