torsdag 20 oktober 2011

Att palla ett päron!

När jag kom hem idag var jag säker på att det var takläggning som gällde.
Det läcker in hos föräldrarna och ett
nytt plåttak är beställt.
Nu var det redan klart tack och lov.
Jag borde dammsuga och fixa lite.
Nu blev det inte så heller utan det blev
en riktigt lång promenad i det vackra höstvädret.
 Härligt ,Härligt!

Vackra fröställningar vid vägkanten
som jag bara måste fota.

På slutet av promenaden fanns en gård som man passerar rakt över gårdsplanen på.
Där bor det ingen för närvarande, men det finns ett päronträd fullt med päron på.
Onödigt tycker jag, att de bara ska hänga där.
Så snabbt som ögat rusade jag in och
pallade ett päron.
Det var inte alls gott kanske är det just
därför de hänger kvar.
Så kan det gå!
I kväll är det dax igen för chattcafé i trädgårdskursen.
Ämnet är barrväxter.
Låter inte så roligt men man vet aldrig.
Jag lär mig kanske något nytt.
Det är ett av mina mål här i livet.
Att lära mig något varje dag.
Tex. att päron som hänger kvar på träden i oktober
inte är goda.
Ha det bra!
Pia

2 kommentarer:

  1. Hihi... ja, kanske just därför päronen hängde kvar! ;) Kul läsning, som vanligt!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Visst är det härligt med naturen nu på hösten när vädret är vackert! Bra gjort att ta en promenad istället:) Låter trevligt med chattcafé!
    Kram!

    SvaraRadera

Alltid lika roligt att läsa din åsikt. Tack det värmer!