måndag 17 oktober 2011

Fantasi!

Eftersom jag börjat läsa Camilla Läckbergs deckare "Ängla makerskan" och tittat på en Norsk rysare i går kväll så skenade fantasin iväg lite idag.
På vägen till jobbet så stog det en civilpolisbil med blålysena på vid en avfart.
Dramatiskt!
Det var en vit skåpbil som var omringad av fem poliser.
I mitten stog en man som gestikulerade med armarna.
Herre Gud! Vad har hänt?
Är det knark? Inbrott , mord eller människosmuggling? Nja, kanske bara en fortkörning, men man vet ju inte. Fantasin skenade iväg så klart.
Nu stannade jag ju inte för att fota som ni kanske förstår.
(Den här fina polismössan eller vad det är har jag köpt på loppis.
Den har tonåringen i sitt rum och jag tror han gillar den.)
Nu var det inte slut på romaner och kriminalhistorier för Maken kom hem och sa åt mig att snabbt redigera en bild som skulle till tidningen. Ska jag????
Ja du sitter ju vid datorn, kom igen det är bråttom!
Nu var jag plötsligt huvudrollsinnehavaren i en film....
(Fantasin igen!)
Ja vad sjutton det är ju bråttom den ska in på Webben, en trafikolycka.
OK!  Jag fixade lite i photoshop och innan jag fattade vad som hänt så fanns bilden där på NT:s hemsida.
Vill du veta vart jag varit idag , undrade maken lite senare under middagen?
 Så klart var då?
Hemma hos Jan Guillou svarade han, i hans sommarstuga.

 Foto: Carl-Johan Söder/SVT
Han skriver ju sin nya roman Brobyggarna.
Vi har väldigt olika dagar maken och jag, vilken tur.
Vad skulle vi annars prata om.

Ja, en av mina dagar blandat med fantasi och verklighet.

Måndagstankar
 från Pia


1 kommentar:

Alltid lika roligt att läsa din åsikt. Tack det värmer!