onsdag 16 november 2011

Pelargonhotell!

<><>
Hjälp vad gör jag med alla mina fina pelargoner?
 Jag har ingenstans att förvara dem över vintern.
 Någon som har bra tips?
Förra året så ställde jag dem i växthuset i ett mindre växthus i plast och så satte jag upp bubbelplast överallt + en frostvakt.
Gick åt pipsvängen.

Några står på glasade verandan men det börja bli kallt där ute om nätterna.
I natt var det -5 grader ute och rutorna var så vackra med rimfrost.


Den här hänger ute fortfarande fast under tak.

En nejlikpelargon tror jag,
norpade ett skott hos mamma när jag var blomvakt.
(Fniss)

Den här lilla babyn får stå i köket ett tag, men alla de andra då.
Någon borde starta ett
pelargonhotell.
Man märker sina krukor med namn och så ställer man dem i en låda och checkar in.
Helpension så klart.
Sedan checkar man ut sent i februari.

Ha en riktigt bra dag!

Pia Gustafsson





1 kommentar:

  1. Ja det vore en bra affärsidé =) Nu kan du tävla om en matkasse från mathem.se på min matblogg så kika gärna in där och tävla om årets julklapp =)

    SvaraRadera

Alltid lika roligt att läsa din åsikt. Tack det värmer!