tisdag 8 november 2011

Ursäkter!

Semester idag.
Jag tänkte passa på att baka lite till min födelsedag.
Mazariner och bullar ev. någon liten småkaka också.
Men som vanligt när jag ska baka så bara tryter lusten och orken med.
Jag hittar tusen ursäkter för att slippa.

  1. Alldeles för många kalorier.(sant, men ingen tvingar mig att äta)
  2. Jag har inga mandlar hemma, inget florsocker heller.(sant, går lätt att ordna)
  3. Det svider i halsen.(Sant, men än sen ?)
  4. Om jag vispar för mycket så vaknar nog sonen som är ledig idag. (troligen inte)
  5. Det kommer nog ingen, lika bra att inte göra sig till. ( falskt)
  6. Jag kan lika gärna köpa lite fikabröd.( Sant, fast inte riktigt lika roligt)
  7. Jag hinner inte...(den är så bra, så fantastisk lögnaktig och dum)
Jag kan ju inte skriva alla tusen men ni fattar?

bild från mazarinkonditori.se
.

Fast jag kan.
Jag är en jäkel på att baka,
bara viljan finns och lusten.
Titta här vilka fina bullar, jag bakade dem i  maj tror jag bestämt.
Det blir nog bra den här gången med.
Kram!

Pia Gustafsson

1 kommentar:

  1. Hembakt är roligare än köpt men det måste inte vara många sorter. En större kaka fungerar väl bra. Jag bakade faktiskt bullar igår så om du vill kan jag ta med några. Jag tycker ju faktiskt att det är roligt att baka...

    SvaraRadera

Alltid lika roligt att läsa din åsikt. Tack det värmer!