fredag 30 december 2011

Återblickar!

 Januari börjar året februari kommer näst,
och vintern var ju som bekant snörik och kall, vi skidade och vistades
mycket ute i den vackra snön.
 Stackars alla rådjur som hade det svårt på grund av snön att hitta mat.
Varje kväll så kom de hit och åt lite havre och solrosfrön. 

Mars, april har knopp i håret...
 härliga underbara mars, ett trevligt och inspirerande besök på Trädgårdsmässan värmde en frusen själ.
April och vår blev det fast man inte trodde snön skulle försvinna förens till midsommar.
Jag njuter av alla blommor i trädgården och i naturen.

Maj och juni blommar mest....
sjunger vi i visan men jag vet inte det riktigt. 
 Jag tycker det blommar hela tiden här hos mig.
Min avkopplingsvrå bredvid Flitiga Lisan är underbar.


 Juli, augusti och september härlig sommar är det då...
Rosorna var helt fantastiska den här sommaren och jag minns särskilt den trevliga dagen då vi hade öppen trädgård här.
Jättekul!
Min skugglilja blommar och den är väldigt vacker på nära håll.

 

Men oktober och november och december är så grå...

Nej då det ser väl vemsomhelst att det sprakar av färger då med.

Gott slut på er där ute i slott och koja.
Ha en skön och trivsam sista dag år 2011.

Kram!
Pia Gustafsson

1 kommentar:

  1. TACK för chilikrukan som kom med posten idag - spännande värre!

    Så roligt att du laddat upp dina snygga sommarblomskrukor men det blev ett litet fel. Länken går till din blogg så när man klickar kommer man till det senaste inlägget och inte sommarblomsinlägget. Klicka på blomkrukeinläggets rubrik, kopiera URL-adressen som syns uppe till vänster och klistra in denna i länkningen. Som exempel har just detta inlägget adress

    http://ryttarangen.blogspot.com/2011/12/aterblickar.html

    annars går vi ju miste om dina krukor och det vill vi inte:-)

    Kram Anna Vattenkanna

    SvaraRadera

Alltid lika roligt att läsa din åsikt. Tack det värmer!