söndag 4 december 2011

Dagen efter!

Opp amaryllis!
Oj! vad länge jag sov idag, fast jag kom ju i säng rätt sent.
 Man har så himla mycket att prata om så där fram emot 01.30, känns det igen?
Samtalen är också på en sådan fantastisk hög nivå, ni vet världsproblemen ska lösas,
arbeten ska diskuteras och sanningarna ska fram.
Underbart!
God mat och varm glögg.
Skratt och fniss i goda vänners lag är härligt och ljuvligt.
 När vuxna leker så blir det ofta kul och när det kommer till tävling,
 ja då jäklar är det blodigt allvar.
Oj, vad skäll man får om man fuskar, eller om man säger fel och värst är det om man råkar hjälpa någon från det andra laget. 

Nu är det dagen efter och det känns, jag lovar.
Glögg är nog inte så jätte bra för magen eller huvudet
Lite sliten känner jag mig allt.
Om det beror på glöggen eller den envisa förkylningen vet jag faktiskt inte.
Men i alla fall...
Det är det värt!
Ha en fin 2:a advent!

Pia Gustafsson

3 kommentarer:

  1. Låter helt underbart! Då får man ta att man blir lite sliten!
    Kram

    SvaraRadera
  2. låter verkligen som en härlig kväll! Då kan det vara värt en dagen efter,
    kram

    SvaraRadera
  3. Så roligt och mysigt! Håller med de andra om att det inte gör något att vara lite trött dagen efter. Det kan det vara värt.

    SvaraRadera

Alltid lika roligt att läsa din åsikt. Tack det värmer!