lördag 7 januari 2012

I en svart låda!


Jag skulle ju kasta ut julen men fastade ute i solen ett tag.
Nu när jag kommit in så känns det roligt att sitta
vid datorn en stund.
Latmasken har minsann fått fäste på riktigt.
Satt och drömde om vår, sol, värme och sådd
och så fick jag syn på frölådan.
Den måste jag bestämt titta i...

Tur var det för jag hade sparat en del.
 Hoppas att de gror bara. Man vet ju aldrig. 
Det är ju onödigt att köpa nytt när man redan har.
Dill och bönor, persilja och ruccola, krasse, zinnia och
flitiga lisor,
 ja det fanns mycket smått och gott.


Jag älskar gamla plåtburkar och gärna dem med rosor på.
 Den här svarta är en favorit och så klart att det
bästa ska ligga i den.
Nehej, nu ska jag sätta fart med städningen innan det blir för mörkt.
Ha en skön eftermiddag och kväll.

3 kommentarer:

  1. Fin burk, fina framtidsutsikter med fröna och längtan till våren och lite nostalgi med gamla burkar. De där är fina.
    En fortsatt skön helg önskar Eva Linnea

    SvaraRadera
  2. Fin plåtburk,varför köpa nytt när du redan har så mycket,ha det,maggan

    SvaraRadera
  3. Åh, vilken vacker frölåda!

    Ha en finfin söndag,
    Rebecca

    SvaraRadera

Alltid lika roligt att läsa din åsikt. Tack det värmer!