söndag 12 februari 2012

Frötjuven!

 Roligt med fotocollage, Tack snälla Anna Vattenkanna  för tipset.
Vi besöker ofta några av landets djurparker varje sommar. Favoritparken är Kolmården
och så tycker jag om Nordens ark och Järvzoo.
När barnen var små så fick Eskilstuna ofta besök,
eftersom vi hade släkt som bodde i närheten.
Då tyckte jag det var bra där och roligt för barnen.
Vi var där igen, bara maken och jag i somras och
blev väl lite besviken faktiskt.
Inspiration får jag nästan var jag än är,
 lite roliga bilder fick jag med mig hem och så en sak till.....

Nämligen frökapslar från denna häftiga blomma.
Jag vet inte vad det är och skulle bli så glad för hjälp.
Den är hög ca. 1 m.
Fattar inte varför jag inte tog fler bilder!
Kan det vara en papegojamarant?
Ska så och hoppas det blir något av dessa frön från Parken Zoo.

3 kommentarer:

  1. Snyggt collage! Visst är det lite skojsigt :-)

    Du, det är en gulklint. En perenn klint som helst vill stå soligt. Man frösår den på våren eller så delar man sin äldre planta. Kan drabbas av bladmögel ungefär som bergklint som du kanske har erfarenhet av?

    Mina chilisar har inte kommit upp, buhu, men jag väntar fortfarande.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Tack Anna för det! Synd att de inte gror, det är fler som fått chilipåsar av mig som säger att de inte kommer något. Vill du ha en ersättare så har jag bara basilika och luktärt kvar. Kram Pia

    SvaraRadera
  3. kul att besöka olika djurparker
    jag stjäl åxå ibland fröer
    ha det så gott
    maggan

    SvaraRadera

Alltid lika roligt att läsa din åsikt. Tack det värmer!