fredag 27 april 2012

Fredagstur i trädgården.

Vinden tar i kraftigt här hos oss. Det gäller att hålla i sig ordentligt. Jag borde kanske fixa lite men känner mig verkligen trött. Jag tar en sväng och bara tittar istället. Stora knoppar i tulpanerna. Det finns hopp.

Gräslöken är färdig att ånjutas till sillen på Valborg.

 På gräsmattan blommar det vackert i gult och blått.

Kejsarkronorna (Fritillaria imperialis) är snart utslagna, så fina fast doftar lite starkt.

Några diamanter i lupinernas blad.

Här är det en vit löjtnantshjärta och en vanlig. De växer och blir större för vart år som går även om den vita är rätt tjurskallig.
Man ser tydligt vilken som är vilken.
Ja vad mer kan man begära, så här en aprildag.




3 kommentarer:

  1. Om man har en sån fin gräsmatta som dej - då tycker t o m jag att det är OK med matta. Helt ljuvlig med alla vårblommorna! Man vill bara släng sig i allt det underbara...

    Ha en skön helg!

    SvaraRadera
  2. Helt underbart med allt som nästan är på väg att slå ut.
    Jag går en runda varje dag för att kolla vad som hänt.
    Och faktiskt... lite har hänt varje dag. I varje fall sista veckan.
    Kul med människor som har samma intresse som en själv.
    Kram / Ingela

    SvaraRadera
  3. Wow vad långt våren kommit hos dig och wow vilka suuuuuuperfina bilder!!!!

    Önskar dig en riktigt trevlig helg!!!

    Kraaaaaaaaaaaaam aka

    SvaraRadera

Alltid lika roligt att läsa din åsikt. Tack det värmer!