torsdag 19 april 2012

I målarens trädgård.

 

Linneá i Målarens trädgård
heter den här boken som dessa vackra bilder finns i.
Författare: Christina Björk
Illustratör: Lena Anderson 

Beskrivning:
Linnea har varit i Paris! Och i målaren Claude Monets trädgård! Äntligen fick hon stå på den lilla japanska bron som finns med på så många tavlor. Och i Paris kunde Linnea se många tavlor i verkligheten. Nu vet hon precis varför Monet blev kallad "impressionisten".


På riktigt!
fotograf: Monika Norrby
Bild: rosebuds-tours.se


Jag har ju inte sett den trädgården live, men jag bara älskar bilderna i boken. Lena Anderssons krassegång högst upp är så läcker. Jag charmas av det mjuka och lite bohemiska i trädgården på något sätt.
 Jag inspireras verkligen till att forma organiska trädgårdar. Mmmm, jag njuter!







1 kommentar:

Alltid lika roligt att läsa din åsikt. Tack det värmer!