onsdag 25 april 2012

Murarna vid infarten.

Har ni sett vilka praktex. av buxbom?
Nåja de växer kanske till sig om de inte drabbas av sjukan. Dagen har ägnats åt att försöka få lite ordning i den här delen av trädgården. Jag ska erkänna att jag blir lite trött ibland även om jag älskar trädgården. Det finns hur mycket som helst att göra hela tiden. Åldern börjar ta ut sin rätt.
Det man gjorde på en timme förr tar dubbelt så lång tid nu.

Nu tänkte jag göra en lite gångstig bland alla lammöron, bergsklint och daggkåpor som leder fram till planket. Har förberett lite. Frågan är vad jag ska ha att gå på? Kanske jag lägger de gamla betongplattorna från framsidan. Återanvändning!
 Det ligger redan sådana framför den lilla boden.
Målarbild gummistövlar grep spade
En liten bänk skulle passa bra där att slå sig ner och njuta lite eller vinka åt alla bilar som kör förbi.. Har grävt bort ca. två skottkärror med lammöron(stachys-byzantina) som sprider sig glatt och enkelt. Något annat, skulle jag vilja ha där, i den delvis ganska torra rabatten. Jag stoppade ner några kärleksört (Sedum telephium) Några backsippor (Anemone pulsatilla),  fick ta plats där också.

På den bara jordfläcken växte det en gång en underbar  gul ginst. Den såg ut som en gul fontän på våren. Kanske jag kan hitta någon trevlig buske att plantera där. Eller ett litet träd med hängande grenar. Massor med lökväxter under hmm! Kanske det!
 Ja, ja, vi får se... på tur är nästa mur där det ska rensas och fixas lite.
Den som syns längre bak.
Nu får jag nog vila mig lite!



1 kommentar:

  1. Ser härligt ut med allt vårfixande! Så snyggt det är med dina upphöjda, stenkantade rabatter. Låter som en vettig inställning att ta det lugnt och vila :-) Det är ju meningen att det ska vara rolig och njutningsfullt också!

    /Annika

    SvaraRadera

Alltid lika roligt att läsa din åsikt. Tack det värmer!