tisdag 24 april 2012

Nya plantor och impulsrabatt.

Vilken morgon, solsken och absolut ingen huvudvärk. Jag ringde och tog en semesterdag. Hmmm! Vad ska jag hitta på tro? Jo jag ska gräva lite bestämt. Som ni ser så har jag en rabatt till vänster om minidammen och jag tyckte det skulle bli snyggare med en halva till på den högra sidan.

Inte alls så svårgrävt, en och annan liten rot och några futtiga stenar.
Bort med grässvålen och så på med masor av hönsskit.

   Spaljeén mot väggen har jag svetsat själv och växtstödet har jag vunnit från Rosverkstan.


 Maken som satt och tittade på, kunde så klart inte låta bli att föreviga mig i full färd med att plantera de fina påskliljorna, lite fusk kanske men 10:- / kruka var det värt.
Det är så mycket du sa han..
.Sittandes på knä i kanten av en rabatt.
Flyttade hit lite kärleksört och Gulltörel från
 poolbygget. Rädda det som räddas kan.
Längst bak ett prydnads gräs med guldiga blad.
Vet inte riktigt vad det heter.
 Svettig och trött så hasade jag mig in i duschen för vi skulle ta en tripp till staden, Ikea närmare bestämt. In och ut på tre röda ett skrivbord till tonåringen Äntligen!
På vägen hem så slank vi in på en handelsträdgård..
liksom av en händelse :-)

Jag är med japansk blodlönn!
Hittade lite annat smått och gott som en ny pion, lite backsippor och en ny daglilja.

Vilken härlig dag!


1 kommentar:

  1. Det är en sån fröjd när man är i såna där grävartag och gör nya rabatter. Skönt med en semesterdag så där oplanerat :-)

    Kram
    Charlotte

    SvaraRadera

Alltid lika roligt att läsa din åsikt. Tack det värmer!